Rekordowa sprzedaż właściciela Zary
Od lutego do października (rok obrotowy przesunięty o jeden miesiąc) Grupa Inditex sprzedała tekstylia o łącznej wartości ponad 19 mld euro.
Dla porównania – LPP, największa pod względem przychodów polska spółka modowa z porfelem marek kierowanych do podobnego segmentu klientów – miała między styczniem a końcem września 12 mld złotych przychodów. To ponad siedmiokrotnie mniej, niż Inditex.
Sprzedaż on-line w ciągu roku wzrosła w Inditeksie o 28%, a w ciągu dwóch lat – o 124%. Spółka spodziewa się, że w całym obecnym roku obrotowym już 1/4 sprzedaży przypadać będzie na kanał on-line.
Właściciel m.in. sieci sklepów Zara, Bershka, Stradivarius i Massimo Dutti osiągnął w pierwszych trzech kwartałach 2.5 mld euro zysku netto. To o ponad 270% więcej, niż przed rokiem. W biznesie modowym koszty stałe (najem powierzchni handlowej i koszty wynagrodzeń) stanowią główny koszt działalności – dlatego wzrost przychodów daje dużą dźwignię na wyniku netto.
Marża zysku netto Inditeksu w ostatnich 9 miesiącach wyniosła niecałe 13%.
CZYTAJ TEŻ: AKCJE LPP NAJDROŻSZE W HISTORII
Mimo tych świetnych wyników akcje spółki straciły w środę ponad 5% swojej wartości. Inditex poinformował, że czekają go spore zmiany, które mogły wywołać obawy o przyszłoroczny poziom kosztów spółki. Inditex zapowiedział bowiem, że w 2022 roku dostosuje swoje fabryki do wymogów zerowej emisyjności, ograniczy zużycie wody do produkcji tekstyliów o 25 procent, a plastik służący do produkcji odzieży będzie w 100 procentach pochodził z recyklingu.
Inditex to firma należąca do hiszpańskiego multimiliardera Amancio Ortegi. Grupa jest właścicielem marek odzieżowych m.in. Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, czy Uterqüe.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV