Nawet do przełomu listopada i grudnia mogą potrwać opóźnienia w rozładunku kontenerowców oczekujących u wejścia do terminala Baltic Hub w Porcie Morskim Gdańsk. Dyrektor generalny Baltic Hub odpowiedział na najważniejsze pytania zadane przez redakcję BIZNES24 w tym kluczowym dla polskiego handlu temacie.
Z czego wynikają zatory?
Ważne jest, aby ustalić, czym są te zatory, ponieważ nie dla wszystkich oznaczają to samo. Obecnie w Baltic Hub pojawiają się opóźnione pociągi i statki – w stosunku do swoich planowanych lub preferowanych dni/godzin obsługi na nabrzeżu i w terminalu kolejowym. W niektórych przypadkach, dotyczy to również połączeń na linii Daleki Wschód–Europa, jest to wiele dni.
Trudniejsze do określenia jest, czy ta sytuacja dotyczy transportu drogowego, ponieważ przewoźnicy drogowi mogą odbierać pojedyncze kontenery za pomocą naszego systemu awizacji, działającego 24/7, dlatego wszelkie zatory opóźniające ich odbiór byłyby proporcjonalne w stosunku do rzeczywistej liczby ciężarówek, które mogłyby korzystać z terminalu w ciągu 24 godzin. W ciągu dnia są godziny, w czasie których do terminalu nie przyjeżdża wiele ciężarówek, więc możemy stwierdzić, że droga nie jest zatłoczona.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasi klienci nie są zadowoleni z naszych obecnych wyników, zwłaszcza po tylu latach stabilnej i wysokiej jakości usług świadczonych przez Baltic Hub. Jednocześnie zwracamy uwagę, że ciężarówki mogą być obsługiwane 24/7, a średni czas obsługi jest naprawdę niezły i wynosi średnio 43 minuty na ciężarówkę (licząc od wjazdu do wyjazdu). Średnia w 2022 r. była o 10 minut krótsza i zamierzamy wrócić do tego czasu tak szybko, jak to możliwe.
CZYTAJ TEŻ: MAERSK PORZUCA GDAŃSK
Jakie działania podjął Baltic Hub w celu ich rozładowania?
Od końca maja zatrudniliśmy ponad 160 osób i wciąż rekrutujemy, a także szkolimy i wdrażamy pracowników. W najbliższych dniach będziemy w stanie regularnie rozmieszczać przez całą dobę na całym nabrzeżu 10 ganków statkowych (STS), wspieranych przez zasoby drogowe i kolejowe. Innymi słowy, od końca listopada spodziewamy się mieć pełne zasoby pracowników.
Dodatkowo, aby maksymalnie usprawnić pracę kierowców ciężarówek, podjęliśmy decyzję, aby już od 1 listopada bramy były otwarte 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (obecnie zamykamy je na 12 godzin, od soboty od 18:00 do niedzieli do 6:00).
Jak szybko może nastąpić poprawa sytuacji?
Analiza dostępnych danych dotyczących planowanych przeładunków oraz działania, która wdrażamy w Baltic Hub, pozwalają nam szacować, że poprawa powinna być widoczna na przełomie listopada i grudnia.
Masz firmę? Nie przegap ważnych informacji dla Twojego biznesu.
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Tylko 11,99 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV