Ostatnio spółka pochwaliła się również ładnymi wynikami. Drago Entertainment odnotował ponad 2 mln zł zysku netto i 13 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów w 2022 r. W samym IV kwartale przychody przekroczyły 4 mln zł, zysk netto osiągnął 830 tys. zł, a EBIT wyniósł prawie 1 mln 200 tys. zł. Czy sektor gamedev jest zatem odporny na inflację?
CZYTAJ TEŻ: DRAGO ENTERTAINMENT – KIEDY DEBIUT NA GPW? (ROZMOWA)
– Gry są takim produktem, który całkiem nieźle się broni w czasie kryzysu – tłumaczy Piotr Żygadło. – Mimo wszystko cena gry, często też w promocji jak np. na Steamie, jest bardzo konkurencyjna do pozostałych opłat i kosztów rozrywki. Porównując się z biletami do kina czy innymi formami rozrywki, gdy wychodzą dużo taniej. Gra warta 80 czy 100 złotych oferuje kilkanaście godzin zabawy, kilkudziesięciozłotowy bilet do kina to maksymalnie 3 godziny rozrywki. Z drugiej strony rynek nie reaguje dobrze na podnoszenie cen gier, więc producenci trzymają się cen ustalonych w poprzednich latach czy dekadach. Tymczasem koszty zatrudnienie, wszelkich dóbr i licencji – idą w górę (…) O ile po stronie zakupowej nie odczuliśmy jeszcze żadnych zmian, o tyle po stronie kosztowej jest to znacząco odczuwalne.
CZYTAJ TEŻ: “TRUDNOŚĆ RYNKU NAM NIE PRZESZKADZA”. PIOTR JELEŃSKI O ASSECO SEE
To w jaki sposób Drago Entertainment radzi sobie ze wzrostami kosztów?
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV