Branża gamingowa w 2022 r. zanotowała rekordową ilość użytkowników, która przekroczyła 3 miliardy graczy. To jednak nie uchroniło branży przed spadkiem przychodów.
Rok 2022 miał być dla gamingu rokiem rekordów, zarówno pod kątem ilości graczy oraz przychodów, które miały przekroczyć 200 mld dolarów.
O ile – zgodnie z założeniami – ilość graczy została osiągnięta, to przychody nie przekroczyły oczekiwanych wartości.
Według szacunków firmy analitycznej Newzoo w tym roku przychody mają wynieść niecałe 185 miliardów dolarów, co oznacza ponad 4 proc. spadek r/r., który jest pierwszym spadkiem w historii branży gamingowej.
Analitycy uważają, że powodem jest sytuacja gospodarcza a tym samym ograniczenie wydatków w gospodarstwach domowych. Co oznacza, że użytkownicy zaczęli oszczędzać, także na grach.
Największe przychody wśród gier mobilnych wygenerowały kolejno Fortnite, Minecraft oraz GTA 5.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV