Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

GALERIE CHCĄ DZIAŁKI OD E-COMMERCE. ZWIĘKSZAJĄ CZYNSZE NAJEMCOM

Powiązane artykuły:

Nowe umowy dla najemców, w których wysokość czynszu byłaby uzależniona między innymi od obrotów osiąganych przez nich w Internecie, zostały już wręczone przez właścicieli niektórych galerii.

Na antenie BIZNES24 Zofia Morbiato, prezes Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych tłumaczyła, jak w praktyce ma się zmienić sposób rozliczeń.

PSNPH argumentuje, że najemcy budują wartość centrów handlowych kreują miejsca pracy dla ponad 400 tysięcy osób, zapewniają wpływy podatkowe do budżetu państwa oraz kas samorządów i stymulują polską gospodarkę, pokrywając koszty obsługi galerii przez firmy z wielu branż – jak ochrona, sprzątanie, utrzymanie techniczne, marketing. Takie koszty organizacja szacuje na 3,4 mld zł rocznie.

– Sklep internetowy każdej firmy – nawet takiej, która ma wiele placówek stacjonarnych – to zupełnie odrębny byt marketingowy, wymagający wielu nakładów finansowych, oddzielnych, dedykowanych zespołów i oddzielnej strategii marketingowej. Nie można łączyć takiej działalności ze sprzedażą w galeriach handlowych. A już na pewno kuriozalne wydaje się żądanie opłat za obroty w internecie przez właścicieli galerii handlowych. Nakłady na sprzedaż w internecie – takie jak inwestycje w IT, promocje, dotarcie do klientów, obsługa magazynowa czy dostawy – są zupełnie nie powiązane z placówkami w galeriach handlowych.

CZYTAJ TEŻ: GALERIE BĘDĄ PRZERABIANE NA DOMY?

A jeśli teraz centrum handlowe będzie sobie liczyć dodatkowe – opłaty  za sprzedaż w internecie, to najemca zapłaci – kilkukrotnie za ten sam obrót. Przestrzegam najemców przed takimi umowami – to bardzo niebezpieczny i niesprawiedliwy proceder. Co więcej – ewentualne odbiory zakupów internetowych w sklepach stacjonarnych to sama korzyść dla centów handlowych, które w ten sposób mogą liczyć na zwiększenie notorycznie malejącego ruchu w galeriach, a także na opcje innych zakupów dokonywanych przy okazji odbiorów – mówi Zofia Morbiato.

Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

GALERIE CHCĄ DZIAŁKI OD E-COMMERCE. ZWIĘKSZAJĄ CZYNSZE NAJEMCOM

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV