Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

FINANSE OSOBISTE

GALERIE CHCĄ DZIAŁKI OD E-COMMERCE. ZWIĘKSZAJĄ CZYNSZE NAJEMCOM

Galerie handlowe buntują się i podnoszą najemcom czynsze o procent z zysków, jaki ci uzyskują w internecie.

GALERIE CHCĄ DZIAŁKI OD E-COMMERCE. ZWIĘKSZAJĄ CZYNSZE NAJEMCOM
Fot: Photo Mix/Pixabay

Nowe umowy dla najemców, w których wysokość czynszu byłaby uzależniona między innymi od obrotów osiąganych przez nich w Internecie, zostały już wręczone przez właścicieli niektórych galerii.

Na antenie BIZNES24 Zofia Morbiato, prezes Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych tłumaczyła, jak w praktyce ma się zmienić sposób rozliczeń.

PSNPH argumentuje, że najemcy budują wartość centrów handlowych kreują miejsca pracy dla ponad 400 tysięcy osób, zapewniają wpływy podatkowe do budżetu państwa oraz kas samorządów i stymulują polską gospodarkę, pokrywając koszty obsługi galerii przez firmy z wielu branż – jak ochrona, sprzątanie, utrzymanie techniczne, marketing. Takie koszty organizacja szacuje na 3,4 mld zł rocznie.

– Sklep internetowy każdej firmy – nawet takiej, która ma wiele placówek stacjonarnych – to zupełnie odrębny byt marketingowy, wymagający wielu nakładów finansowych, oddzielnych, dedykowanych zespołów i oddzielnej strategii marketingowej. Nie można łączyć takiej działalności ze sprzedażą w galeriach handlowych. A już na pewno kuriozalne wydaje się żądanie opłat za obroty w internecie przez właścicieli galerii handlowych. Nakłady na sprzedaż w internecie – takie jak inwestycje w IT, promocje, dotarcie do klientów, obsługa magazynowa czy dostawy – są zupełnie nie powiązane z placówkami w galeriach handlowych.

CZYTAJ TEŻ: GALERIE BĘDĄ PRZERABIANE NA DOMY?

A jeśli teraz centrum handlowe będzie sobie liczyć dodatkowe – opłaty  za sprzedaż w internecie, to najemca zapłaci – kilkukrotnie za ten sam obrót. Przestrzegam najemców przed takimi umowami – to bardzo niebezpieczny i niesprawiedliwy proceder. Co więcej – ewentualne odbiory zakupów internetowych w sklepach stacjonarnych to sama korzyść dla centów handlowych, które w ten sposób mogą liczyć na zwiększenie notorycznie malejącego ruchu w galeriach, a także na opcje innych zakupów dokonywanych przy okazji odbiorów – mówi Zofia Morbiato.


Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

Tylko 9.9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV

GALERIE CHCĄ DZIAŁKI OD E-COMMERCE. ZWIĘKSZAJĄ CZYNSZE NAJEMCOM

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

FIRMA

Lockdown do galerii handlowych nie wrócił, ale klienci też nie. Szokujące dane o poziomie ruchu w galeriach przytacza serwis PropertyNews.

GPW

LPP - producent i sprzedawca odzieży - dobrze ocenia drugi kwartał i podtrzymuje dwucyfrowe poziomy wzrostu sprzedaży założone w całorocznych celach spółki.

FIRMA

Koniec handlu w niedzielę metodą "na pocztę" we wrześniu jeszcze nie nastąpi. Tak wynika z wyliczeń BIZNES24. Na przyszły wtorek - 14 września -...

COVID

Właściciel Reduty, Atrium Targówek i King Cross Praga chce je zburzyć i w zamian zbudować osiedla mieszkaniowe. Te trzy centra - z których jedno...

%d bloggers like this: