Ford nie zarabia na produkcji i sprzedaży aut elektrycznych. Traci też w segmencie aut tradycyjnych. Spółka zarabia za to ka kredytach i serwisie.
I tak od stycznia do końca marca Ford wypracował zysk w wysokości 49 centów na akcję przy oczekiwaniach rynków na poziomie 42 centów.
Przychody Forda za pierwszy kwartał, w tym działalność kredytowa, wzrosły o około 3 proc rok do roku do prawie 43 mld dolarów.
CZYTAJ TEŻ: ZUCKERBERG PRZYĆMIŁ DOBRE WYNIKI METY
Największe przychody motoryzacyjnej spółce generuje działaność nazwana Ford pro – czyli serwis samochodów, ale też usługi finansowe. W tym segmencie Ford zarobił ponad 3 mld dolarów co oznacza 120 proc. wzrost w porównaniu do wyników publikowanych po pierwszym kwartale 2023 roku.
Ford zarabia też na produkcji aut z tradycyjnym napędem, chociaż w tym przypadku jego skorygowany zysk spadł aż o 66 proc. rok do roku do 905 mln dolarów.
Ale to jej nic w porównaniu do straty jaką wygenerowała sprzedaż aut z napędem elektrycznym. Od stycznia do marca sprzedaż modeli oznaczonych jako Ford E przyniosła spółce 1 mld 320 mln zł straty.
Dbasz o swoje pieniądze? Nie przegap informacji ważnych dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV