Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

FIRMA

E-COMMERCE ZANIEPOKOJONY BLOKADĄ MORZA CZERWONEGO. MAERSK DOŁĄCZA DO PŁYWAJĄCYCH WOKÓŁ AFRYKI

E-commerce zaniepokojony blokadą Morza Czerwonego. Do przewoźników, którzy wydłużyli sobie o 7 tysięcy kilometrów drogę z Azji do Europy dołączył duński Maersk – druga największa firma frachtowa na świecie.

MAERSK O RADYKALNYCH ZMIANACH

Powodem skierowania kontenerowców Maerska na trasę wokół Afryki – a nie przez Kanał Sueski – są ataki dronów wystrzeliwanych przez jemeńskich rebeliantów Huti w stronę zachodnich statków handlowych.

Drony jemeńskim rebeliantom dostarcza prawdopodobnie Iran, który usiłuje wciąż destabilizować sytuację na Bliskim Wschodzie – co jest w dodatku na rękę Rosji.

Skierowanie statków – w tym tankowców – na szlaki wokół Afryki oznacza wyższy koszt dostaw do Europy. Trasa omijająca Kanał Sueski liczy sobie około 7 tysięcy kilometrów więcej, niż ta przez Morze Czerwone. Statki docierają nią do Europy Zachodniej w czasie około 2 tygodni dłuższym, niż przez Morze Czerwone.

A to oznacza wyższe koszty amortyzacji statku i więcej paliwa. Traci też Egipt, który od każdej jednostki przepływającej przez Kanał Sueski pobiera myto w wysokości od 300 do 700 tysięcy dolarów.

Akcje Maerska należą we wtorek do najmocniej spadających w Europie – tracą około 3 procent. Utraty pieniędzy obawiają się też polskie firmy handlujące z Azją. Maciej Nowak, prezes Rady Nadzorczej notowanej na NewConnect E-commerce Group mówi BIZNES24, że w tej chwili nie ma jeszcze problemów z dostawami – ale sytuacja nie jest klarowna.


Masz firmę? Nie przegap ważnych informacji dla Twojego biznesu.

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

Tylko 11,99 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV

E-COMMERCE ZANIEPOKOJONY BLOKADĄ MORZA CZERWONEGO. MAERSK DOŁĄCZA DO PŁYWAJĄCYCH WOKÓŁ AFRYKI

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

HANDEL

Oceny na OLX pod lupą UOKiK.

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O wynikach Answear.com rozmawiała Natalia Gorzelnik z BIZNES24 z Krzysztofem Bajołkiem, prezesem zarządu Answear.com.

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O startującej właśnie platformie e-commerce wszystko.pl rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z profesorem Januszem Filipiakiem prezesem Grupy Comarch.

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O opublikowanych planach strategii na lata 2023-2025 grupy VRG rozmawiała Natalia Gorzelnik z BIZNES24 z Januszem Płocicą, prezesem grupy VRG.