Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

DYREKTYWA OMNIBUS WESZŁA W ŻYCIE

Powiązane artykuły:

Od 1 stycznia sklepy obok aktualnej ceny, jeśli oferują promocję, muszą pokazywać najniższą z ostatnich 30 dni. To efekty dyrektywy Omnibus, która ma walczyć z pseudoobniżkami.

Obowiązek uwidaczniania, obok ceny i ceny jednostkowej, również informacji o obniżonej cenie towaru lub usługi zakłada rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii dotyczące uwidaczniania cen towarów i usług, które w ten sposób wdraża europejską dyrektywę Omnibus. Ma to pomóc klientom w łatwiejszym porównywaniu cen w sklepach.

Efekty na stronach internetowych sklepów już widać. Często da się znaleźć „promocje”, w których ceny są wyższe od tych z ostatnich 30 dni. Np. w sklepie Gino Rosi promocja na zestaw upominkowy mówi, aż o 50zł oszczędności w przypadku produktu, który wcześniej kosztował prawie 120zł teraz kosztuje niecałe 70zł, a efekt dyrektywy widać, mniejszą czcionką pod główną ceną: najniższa cena z ostatnich 30 dni niecałe 60zł.

Niektóre sklepy jak reserved jeszcze nie wprowadziły informacji o tym jaka była najniższa cena przecenionego produktu w ciągu ostatniego miesiąca.

Na stronie wittchen z kolei widzimy przecenioną kosmetyczkę podróżna z 229 zł na 159zł, a pod spodem informacja, że ta sama kosmetyczka najtaniej w ciągu ostatnich 30 dni kosztowała tylko 127 zł.

Trzeba jednak tu pamiętać, że sieci na różnych etapach mają inne zasady obniżek i wyprzedaży. Znaczenie ma także rosnąca inflacja.

CZYTAJ TEŻ: CZAS POŚWIĄTECZNYCH WYPRZEDAŻY. NA PEWNO OKAZJE TO OKAZJE? (ROZMOWA)

Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

DYREKTYWA OMNIBUS WESZŁA W ŻYCIE

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV