Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

DLACZEGO ALLEGRO TRACI 4% PO ŚWIETNYCH WYNIKACH?

Powiązane artykuły:

Allegro przed sesją pochwaliło się wzrostem zysku netto w II kwartale o 60% rok do roku.

Zysk po opodatkowaniu wyniósł 296 mln zł wobec 185 mln zł zysku rok wcześniej.
Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 24 procent – do do 560 mln zł.

Allegro obniżyło za to przewidywany poziom inwestycji w 2021 roku do maksimum 525 mln zł z 600 mln zł zakładanych wcześniej.

Liczba aktywnych kupujących zwiększyła się o 7,2 proc. do 13 mln 200 tys. osób pomimo, jak wskazała spółka, powrotu do działalności sklepów stacjonarnych po całkowitym lockdownie w poprzednim roku.
Roczna kwota wydawana przez aktywnego kupującego osiągnęła wysokość 2 tys. 969 zł (wzrost o prawie 30 procent rok do roku).

ALLEGRO TRACI
Rafał Sadoch, analityk BM mBanku

Ale inwestorów martwi to, że wzrost przychodów i zysku którymi pochwaliło się Allegro jest nie do utrzymania w długim terminie – tłumaczy w BIZNES24 przyczyny spadków Rafał Sadoch, analityk mBanku. Zdaniem Sadocha – mimo że Allegro jest nadal perspektywiczną spółką – to wygaszanie pandemii COVID-19 spowoduje, że wzrost e-commerce nie będzie tak dynamiczny jak w ciągu ostatniego roku.

Sadoch podkreśla, że Allegro mimo świetnego pierwszego półrocza nie podniosło prognozy na cały rok. A to oznacza, że spodziewa się wyraźnego hamowania trendu wzrostowego.

Tymczasem nawet przy obecnych, rekordowych wynikach Allegro musiałoby działać 111 lat, żeby zyskiem netto pokryło swoją obecną kapitalizację rynkową przekraczającą 65 miliardów złotych. Allegro to wciąż najwyżej wyceniana spółka na GPW.

Paweł Mielczarek, praktyk rynku e-commerce, którego firma Vsprint zajmuje się wprowadzaniem sklepów m.in. na platformę Allegro, mówi natomiast, że portalowi będzie trudno utrzymać trend podnoszenia prowizji. To m.in. zmianom w cenniku Allegro zawdzięcza tak szybki wzrost zysku. Zdaniem Mielczarka sprzedawcy obecni na Allegro przerzucają wyższe prowizje na klientów – podnosząc ceny swoich produktów. A to powoduje, że Allegro jako całość traci pozycję platformy bardzo konkurencyjnej cenowo.

Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

DLACZEGO ALLEGRO TRACI 4% PO ŚWIETNYCH WYNIKACH?

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV