Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

GPW

DLACZEGO ALLEGRO TRACI 4% PO ŚWIETNYCH WYNIKACH?

ALLEGRO TRACI. Allegro mocno w dół po świetnych wynikach za II kwartał – po południu kurs spada o ponad 4%, najmocniej w całym indeksie WIG20.

ALLEGRO TRACI

Allegro przed sesją pochwaliło się wzrostem zysku netto w II kwartale o 60% rok do roku.

Zysk po opodatkowaniu wyniósł 296 mln zł wobec 185 mln zł zysku rok wcześniej.
Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 24 procent – do do 560 mln zł.

Allegro obniżyło za to przewidywany poziom inwestycji w 2021 roku do maksimum 525 mln zł z 600 mln zł zakładanych wcześniej.

Liczba aktywnych kupujących zwiększyła się o 7,2 proc. do 13 mln 200 tys. osób pomimo, jak wskazała spółka, powrotu do działalności sklepów stacjonarnych po całkowitym lockdownie w poprzednim roku.
Roczna kwota wydawana przez aktywnego kupującego osiągnęła wysokość 2 tys. 969 zł (wzrost o prawie 30 procent rok do roku).

ALLEGRO TRACI
Rafał Sadoch, analityk BM mBanku

Ale inwestorów martwi to, że wzrost przychodów i zysku którymi pochwaliło się Allegro jest nie do utrzymania w długim terminie – tłumaczy w BIZNES24 przyczyny spadków Rafał Sadoch, analityk mBanku. Zdaniem Sadocha – mimo że Allegro jest nadal perspektywiczną spółką – to wygaszanie pandemii COVID-19 spowoduje, że wzrost e-commerce nie będzie tak dynamiczny jak w ciągu ostatniego roku.

Sadoch podkreśla, że Allegro mimo świetnego pierwszego półrocza nie podniosło prognozy na cały rok. A to oznacza, że spodziewa się wyraźnego hamowania trendu wzrostowego.

Tymczasem nawet przy obecnych, rekordowych wynikach Allegro musiałoby działać 111 lat, żeby zyskiem netto pokryło swoją obecną kapitalizację rynkową przekraczającą 65 miliardów złotych. Allegro to wciąż najwyżej wyceniana spółka na GPW.

Paweł Mielczarek, praktyk rynku e-commerce, którego firma Vsprint zajmuje się wprowadzaniem sklepów m.in. na platformę Allegro, mówi natomiast, że portalowi będzie trudno utrzymać trend podnoszenia prowizji. To m.in. zmianom w cenniku Allegro zawdzięcza tak szybki wzrost zysku. Zdaniem Mielczarka sprzedawcy obecni na Allegro przerzucają wyższe prowizje na klientów – podnosząc ceny swoich produktów. A to powoduje, że Allegro jako całość traci pozycję platformy bardzo konkurencyjnej cenowo.


Inwestujesz? Interesujesz się rynkiem? Nie przegap!

Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Oglądaj na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych – albo wykup dostęp przez Internet na BIZNES24.TV za 9.99 zł miesięcznie (albo 99 zł rocznie).

BIZNES24 online

Chcesz widzieć ważne informacje, które publikujemy w serwisie biznes24.pl? Obserwuj nasze profile w mediach społecznościowych.


MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

GPW

Aż 20 proc. w tym tygodniu stracili posiadacze akcji CCC. Kurs największego detalisty obuwniczego w Polsce - do CCC należy prawie 1/5 rynku -...

ŚWIAT

Liczba nowych abonentów Netfliksa w ostatnim kwartale minionego roku okazała się niższa niż oczekiwał rynek, co doprowadziło do 20 proc. przeceny akcji w handlu posesyjnym.

GPW

Jutro na rynku NewConnect zadebiutuje kolejna gamingowa spółka - Hydra Games. To już drugie podejście tego producenta gier do rynku giełdowego.

GPW

Mercator Medical miał w czwartym kwartale kw. 7,7 mln zł straty netto, wobec niespełna 349 mln zł zysku w poprzednim roku - szacuje spółka.