NATALIA GORZELNIK, BIZNES24: Za nami udany debiut Movie Games. Na otwarciu kurs spółki wzrósł o 7 procent do 29 złotych. Chwilę temu było niespełna 2%. Movie Games jest 417. spółką notowaną na głównym rynku oraz drugim debiutem na tym rynku w 2023 r.
O tym porozmawiam teraz z moim i Państwa gościem, którym jest Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games. Dzień dobry.
TO JEST AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA ROZMOWY PRZEPROWADZONEJ
NA ANTENIE TELEWIZJI BIZNES24
MATEUSZ WCZEŚNIAK, MOVIE GAMES: Dzień dobry, witam serdecznie.
NG: Jak nastroje po pierwszym dniu handlu na parkiecie głównym?
MW: Nastroje bardzo dobre. Tak naprawdę nie traktujemy tego zdarzenia jako takiego bezpośredniego sukcesu, który zamyka pracę. Ja staram się odwoływać do tego co się u nas wydarzyło, do takiego porównania sportowego. My traktowaliśmy nasze 97 miesięcy w trakcie których byliśmy obecni na New Connect jako taki półmaraton. W tym momencie zaczynamy prawdziwy maraton, przed którym widzimy wiele wyzwań, przede wszystkim budowania naszej rozpoznawalności wśród inwestorów instytucjonalnych, którzy nie mogli funkcjonować, inwestować na New Connect, więc z tego tytułu nie mają świadomości, nie znają nas. Tę świadomość będziemy budowali przede wszystkim premierami.
CZYTAJ TEŻ: WZROSTOWY DEBIUT MOVIE GAMES. „ZACZYNAMY PRAWDZIWY MARATON”
Ale poza premierami też licznymi spotkaniami, które będę starał się organizować dla inwestorów instytucjonalnych zarówno w Polsce, jak i za granicą, żeby zainteresować, żeby pokazać, żeby Movie Games była rozpoznawalną spółką.
NG: A dlaczego zdecydowaliście się na debiut w tym momencie? Ubiegły rok dla spółek gamingowych, giełdowych był ciężki. Sądzi Pan, że w tym roku to się zmieni?
MW: W trakcie funkcjonowania Movie Games fluktuacje na rynku, okresy, które możemy identyfikować jako ciężkie, okresy, w których sentyment był gorszy – to nie jest pierwszy, w którym funkcjonujemy.
Natomiast staram się i cały nasz zespół realizować obietnice, które składamy względem inwestorów. Jedną z tych obietnic była zmiana rynku notowań i przejście na główny rynek. Cieszę się, że mogliśmy się z tej obietnicy wywiązać. Jesteśmy teraz spółką notowaną na głównym rynku. Nie dobraliśmy tutaj konkretnie terminu, dlatego, że nie gramy tutaj na krótką piłkę.
To nie jest tylko kwestia dzisiaj, tylko to jest kwestia długofalowego budowania wartości spółki, więc z tego tytułu jesteśmy gotowi na przyszłe, pozytywne sentymenty, jakie nadejdą, będąc już spółką notowaną na głównym rynku. To przejście, (co warto zaznaczyć) było przejściem technicznym, czyli nie wiążącym się z dodatkową emisją.
Debiut Movie Games ze wzrostem – dywidenda też będzie.
Od 2018 r. spółka Movie Games emisji nie przeprowadza. Utrzymuje się ze środków, które zarobi. Co więcej: wypłaca dywidendy czyli jest spółką dywidendową. I tego też planujemy się trzymać w przyszłości.
NG: O to właśnie miałam podpytać, czy inwestorzy na dywidendę mogą liczyć… No to przejdźmy do planów rozwojowych. Wspomniał Pan o premierach. Jakie tytuły zobaczymy w tym roku?
MW: Przede wszystkim takim głównym tytułem jest tytuł, który umieścił na mapie polskich studiów gamedev Movie Games, czyli Drag Dealer Simulator (DDS). Pierwsza część DDS spotkała się z potężnym zainteresowaniem. Była to jedna z najlepiej sprzedających się gier z segmentu indie. Tutaj zawsze podkreślam, no bo oczywiście mamy do czynienia z grami double czy triplayerowymi, które to wolumeny sprzedaży są znacznie wyższe.
Jeżeli natomiast chodzi o pozostałe tytuły, ja spoglądam bardzo przychylnie również na Alaskan Truck Simulator. To jest produkcja z grupy kapitałowej Movie Games. Czyli mówimy szerzej, bo to jest Road Studio – bardzo dobry zespół.
Mamy przed sobą do wydania Beyond Sunset, już w Movie Games, Brew Pub – kolejny symulator. Z tych premier w tym roku będzie kilka takich, w których potencjał wierzę. Bo te przesłanki, które jesteśmy w stanie obserwować, czyli zainteresowanie graczy, zapisy na wish listę, czyli zwaną taką listę życzeń, które funkcjonuję na platformie Steam, czyli w takim głównym punkcie dystrybucji pokazują, że kierunek, w którym idziemy, jest dobry.
Oczywiście, ja zawsze podkreślam, że komentuję czy gra odniesie sukces dopiero po tym, jak to się faktycznie wydarzy. Więc w tym momencie jedynie mówimy, że te przesłanki są i jesteśmy skupieni, żeby je zrealizować.
NG: Już na koniec, Panie prezesie, skoro nawiązaliśmy do Alaskan Truck Simulator. Tam trochę głośno się zrobiło o sporze wewnętrznym w grupie, jeżeli chodzi o Road Studio. Jak zakończyła się ta historia? Czy już wszystko jest wyjaśnione? Bo Alaskan też był opóźniony jeżeli chodzi o premierę? Ona miała być w grudniu, prawda?
MW: Zgadza się. Były pewne rozbieżności jeżeli chodzi o kierunek rozwoju spółki. Moim zdaniem zakończyło się to idealnie. W tym momencie spółka – ona zmieniła prezesa, opublikowała audyt podsumowujący dotychczasowe działania i zaprezentowała konkretne i mocno przeanalizowane plany co do wydania produkcji. I teraz bazujemy na tym właśnie, co pokazało się dwudziestego drugiego grudnia za pośrednictwem SP w Road Studio.
Myślę, że to jest bardzo dobra baza do analizy i oceny przyszłości tej produkcji. Dlatego mocno podkreślam, że w nią wierzę, bo pomimo wspomnianej różnicy zdania co do kierunku rozwoju pomiędzy głównym akcjonariuszem, czyli Movie Games a zarządem spółki zespół – to, co jest wytworzone jest naprawdę na bardzo wysokim poziomie. Ja tutaj zdecydowanie mocno kibicuję, nieprzerwanie na każdym etapie. I cieszę się, że to zmierza w tym kierunku, który dzisiaj mamy.
NG: Dziękuję pięknie za rozmowę. Moim i Państwa gościem był Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games. Dziękuję bardzo.
MW: Dziękuję, pozdrawiam.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV