Rozczarowaniem dla rynku będą przychody poniżej 5.7 miliarda dolarów, oraz zysk na akcję niższy, niż 2 dolary 45 centów. Nie jest to szczególnie wygórowane oczekiwanie zysków – jeśli zauważymy, że jedna akcja spółki kosztowała wczoraj na zamknięciu powyżej 270 dolarów. A McDonald’s należy do sektora spółek „value”, a nie „growth”.
CZYTAJ TEŻ: WYNIKI MILLENNIUM POWYŻEJ OCZEKIWAŃ
Analitycy zwracają na wyniki McDonald’s większą uwagę, niż wynikałoby to wyłącznie z wartości samej spółki. Sprzedaż w lokalach McDonald’s jest bowiem uważana za próbnik nastrojów konsumenckich. Przy czym spółka ta wykazuje niekiedy cechy antycykliczne – czyli jej sprzedaż rośnie, kiedy konsumenci ubożeją. Tak działo się w latach 2009 – 2010, gdy świat przechodził kryzys spowodowany załamaniem na amerykańskim rynku kredytów hipotecznych. Analitycy tłumaczyli to faktem, że część klientów przenosiła się do McDonald’s z restauracji, na które nie było ich już stać.
Oprócz McDonald’s swoje wyniki pokażą dziś również liderzy innych sektorów – General Motors dla auto-moto, Caterpillar dla sprzętu budowlanego, AMD w elektronice, Pfizer jako przedstawiciel big pharmy, czy UPS – jedna z największych kurierskich firm świata.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV