Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

CYBER_FOLKS: INNOWACYJNA SPÓŁKA ROŚNIE (ROZMOWA)

Powiązane artykuły:

JOLANTA PAWLAK, BIZNES24: W BIZNES24 Grupa cyber_Folks, która koncentruje się na dostarczaniu rozwiązań technologicznych wspierających cyfryzację biznesu. Portfolio grupy obejmuje skalowalne produkty oferowane w modelu abonamentowym, umożliwiające klientom prowadzenie i rozwój działalności w internecie. Spółka dostarcza kompleksowych rozwiązań od tworzenia własnych produktów, przez ich utrzymywanie technologiczne, po obsługę klienta.

Moim i Państwa gościem jest Jakub Dwernicki, prezes cyber_Folks. Dzień dobry.

JAKUB DWERNICKI, CYBER_FOLKS: Dzień dobry, pani redaktor. Dzień dobry Państwu.


TO JEST AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA ROZMOWY PRZEPROWADZONEJ

NA ANTENIE TELEWIZJI BIZNES24


JP: Panie prezesie, jakie działania konkretnie wspieracie w firmach do wspierania z kolei ich codziennej takiej działalności?

JD: Cały szereg działań. Przede wszystkim zapewniamy klientom bardzo efektywną obecność w sieci, zarówno firmom usługowym, jak i firmom handlowym. Dla tych pierwszych mamy produkty od domen internetowych po miejsce na serwerach, adresy e-mail, a także nasz najnowszy produkt, jakim jest produkt Now, czyli taki automat do budowania stron internetowych, oparty o bardzo zaawansowane mechanizmy sztucznej inteligencji, które w mig robią taką stronę dla klienta i pozwalają bardzo łatwo tą stroną zarządzać, także z urządzeń mobilnych.

JP: Jakim on Panie prezesie, cieszy się zainteresowaniem ten z wykorzystaniem sztucznej inteligencji? Bo zdaje się, że przedsiębiorcy mają właśnie problem z korzystaniem, a także z dostępem do finansowania nowych technologii.

JD: Produkt cieszy się dobrym zainteresowaniem, rosnącym. Coraz więcej klientów korzysta z rozwiązań Now. Odpaliliśmy także amerykańską wersję strony. We wrześniu, pod koniec września uruchomiliśmy stronę cyberfolks.com. W tej chwili z rozwiązania Now korzysta już ponad 100 klientów.

JP: A na czym ono, Panie Prezesie tak dokładnie polega? Bo to, że oparte jest na sztucznej inteligencji – to tak, chcielibyśmy wiedzieć, jak to wygląda w praktyce.

JD: Oczywiście. Polega na tym, że wystarczy nam kilka prostych informacji od klienta zadawanych w formie takiego czatu. Odpowiedź na te pytania zajmuje poniżej 1 minuty i na podstawie tych danych nasze algorytmy połączone ze sztuczną inteligencją budują gotową dla klienta stronę w kolejny raz poniżej minuty.

Więc jest to takie bardzo rewolucyjne rozwiązanie kiedy klient bez żadnych umiejętności technologicznych, bez właściwie konieczności pisania tekstów, tworzy mu się gotowa strona z tekstami, ze zdjęciami i może ją bardzo łatwo edytować w dalszej kolejności, dostosować już te teksty, które być może nie zawsze od razu będą pasowały idealnie do jego biznesu, ale może je bardzo szybko dostosować.

JP: Macie Panie prezesie bardzo ambitne plany, bo mówicie, że chcecie mieć najbardziej zaawansowaną technologicznie platformę e-commerce w regionie, która może obsłużyć ponad 90% istniejących biznesów e-commerce. Macie na to finansowanie?

JD: To znaczy oczywiście, że mamy finansowanie dlatego, że my rozwój produktu finansujemy z własnych środków. Jesteśmy firmą, która ma dosyć istotne zyski i przepływy finansowe i do tej pory cały rozwój finansowaliśmy środkami własnymi.

Nasze zyski cały czas rosną. W tej chwili zysk EBITDA zbliża się już do rocznych wartości około 200 mln całej grupy, więc jesteśmy w stanie alokować jakieś kwoty rzędu 20 milionów rocznie na tworzenie nowych produktów, więc my nie musimy nikogo tutaj prosić o finansowanie. Mamy własne środki do tworzenia tych produktów i to już się dzieje.

JP: Czyli ta ekspansja można się spodziewać takiej nie dość, że rychłej ekspansji to jeszcze takiej zaawansowanej. A gdzie?

JD: Ekspansji? To znaczy jeżeli mówimy o produktach akurat e-commerce’owych to działamy głównie tutaj z tymi produktami w Polsce. Natomiast jeżeli pyta pani o ekspansję na rynki zagraniczne to głównie w tej chwili celujemy w rynek amerykański.

JP: A konkretniej? Czyli wiemy już, że za oceanem, jakieś takie konkretne umowy podpisane? Jeśli tak, to z kim?

JD: My jesteśmy firmą, która świadczy usługi dla 380 tysięcy klientów. Działamy w modelu subskrypcyjnym, elektronicznym. Tutaj nie ma podpisywania umów. Klienci opłacając fakturę zawierają taką umowę. I to są produkty bardzo masowe. To nie jest tak, że my jakiś konkretnych mamy dużych klientów, bo mamy tak, jak mówię, 380 tysięcy klientów na całym świecie i ich każdego dnia przybywa – tu mówimy o przyroście na poziomie kilkuset klientów miesięcznie.

JP: A jak w ogóle, Panie prezesie, idzie ta cyfryzacja polskiego biznesu? Może tak…

JD: Polski biznes jest już bardzo mocno scyfryzowany. Mamy pokrycie jakby biznesu, jeżeli chodzi o na przykład obecność firm w sieci w postaci posiadania własnej strony internetowej to jest to w tej chwili między 60 a 70% przedsiębiorstw jest w ten sposób obecne w sieci, jeżeli chodzi o rynek e-commerce’owy to oczywiście tutaj udział handlu tradycyjnego cały czas jest dominujący, natomiast z roku na rok przybywa klientów używających, myślę, że pani redaktor sama jest użytkownikiem rozwiązań e-commerce’owych, sklepów internetowych.

I tych sklepów z jednej strony przybywa, a z drugiej strony przybywa transakcji realizowanych w tych sklepach, więc myślę, że jesteśmy rynkiem bardzo zaawansowanym. Oczywiście jeszcze troszkę przed nami są takie rynki, jeżeli chodzi o penetrację rozwiązań e-commerce’owych i skalę tego mówię w procentach w stosunku do rynku amerykańskiego, rynku Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Natomiast na pewno cały czas to się bardzo dobrze rozwija w Polsce.

JP: O czym mówił Jakub Dwernicki, prezes cyber_Folks. Bardzo dziękuję Panie prezesie. Wszystkiego dobrego.

JD: Dziękuję bardzo, również. Do widzenia.


Masz firmę? Nie przegap ważnych informacji dla Twojego biznesu.

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

CYBER_FOLKS: INNOWACYJNA SPÓŁKA ROŚNIE (ROZMOWA)

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV