Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

CORAZ SŁABSZA SPRZEDAŻ W MAŁYCH SKLEPACH

Powiązane artykuły:

W supermarketach sprzedaż detaliczna w ujęciu miesięcznym spadła o 21,0 procent, ale jest to efekt zwiększonych wydatków w okresie świątecznym z którym porównywano pierwszy miesiąc tego roku.

Z kolei w porównaniu z grudniem 2023 r. łączne obroty sklepów małoformatowych w styczniu tego roku spadły o 12%, a liczba transakcji była o 4% niższa.

sklepach małoformatowych coraz bardziej widoczne są spadki cen produktów zbożowych, mlecznych i tłuszczowych (średnia cena masła w styczniu była o 12% niższa niż przed rokiem), jednak na razie nie przekładają się one bezpośrednio na wyraźne wzrosty sprzedaży.

Klienci przychodzili do sklepów małoformatowych(czyli takich do 300m2 powierzchni) rzadziej niż przed rokiem, niższa była również łączna liczba sprzedanych opakowań (o niemal 7%), ale spadki te wynikają w dużej mierze ze zmniejszającej się liczby placówek tego formatu.

Obroty najemców w centrach handlowych w całym ubiegłym roku były o ponad 9 proc. wyższe niż w 2022 roku. Odwiedzalność wzrosła o ponad 4 i pół proc. rok do roku – poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych.