Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

INNE

CORAZ MNIEJ KLIENTEK, CORAZ WYŻSZE RACHUNKI. OTO JAK UCHRONIĆ SALON KOSMETYCZNY PRZED BANKRUCTWEM

Rosnąca inflacja odbija się na sektorze usług. Wyjście do kosmetyczki czy „na paznokcie” dla wielu osób staje się (już) zbyt drogim luksusem. Branżę beauty, poturbowaną mocno przez pandemię, może czekać kolejny kryzys. W BIZNES24 zapytaliśmy, jak chronić swój salon przed bankructwem.

CORAZ MNIEJ KLIENTEK, CORAZ WYŻSZE RACHUNKI. OTO JAK UCHRONIĆ SALON KOSMETYCZNY PRZED BANKRUCTWEM
Fot: spabielenda/Pixabay

Właściciele firm z przerażeniem wypatrują listów z zakładów energetycznych – obawiając się kolejnych podwyżek, które mogą wykończyć ich biznesy. Rządowa pomoc koncentruje się głównie na dużych przedsiębiorstwach energochłonnych, jednak rosnące rachunki to dramat również dla małych i mikroprzedsiębiorców. Na przykład z branży beauty.

Salony kosmetyczne i fryzjerskie mają z resztą podwójny problem. Z jednej strony dobijają je wysokie ceny energii i rosnące koszty pracowników, z drugiej – coraz mniej klientów i klientek może pozwolić sobie na luksus korzystania z ich usług. Czy te salony, których nie wykończyła pandemia, dobije teraz inflacja? 

CZYTAJ: WYSOKA INFLACJA BAZOWA I CO NA NIĄ WPŁYWA (ROZMOWA)

 – Koszty wzrosły dramatycznie, o wiele za mocno, by można było przerzucić to na klienta. Salony kosmetyczne nie są w stanie wyceniać np. paznokci za 200 złotych – bo są pewne ustalone ceny rynkowe, do których klientki są przyzwyczajone i powyżej których danej usługi wycenić się po prostu nie da. Tymczasem koszty stałe, zmienne, koszty pracownika i inflacja są odczuwalne na każdym kroku – zwraca uwagę Aleksandra Mazalon, beautyboss.pl, współwłaścicielka klinik Z potrzeby piękna i ekspertka ds. budowania marek beauty.

Możemy próbować sobie jakoś radzić, ale nie każdy salon stać w tym momencie na zainstalowanie fotowoltaiki (…) To, co mogę powiedzieć na podstawie własnego doświadczenia – wygrywają miejsca, które inwestują w kawę, herbatę, miłą otoczkę. Te, które stawiają na poczucie przyjemności i odcięcia od problemów, które dotykają przecież każdego.

Aleksandra Mazalon

– W branży beauty będzie ciężko – mówi ekspertka. – Uważam, że utrzymają się te salony, które mocno postawią na wysoką jakoś obsługi klienta. I może tych klientów będzie mniej, ale zostaną ci przywiązani i jakościowi

Jakie działania podjąć, by przetrwać spowolnienie? Aleksandra Mazalon przedstawiła w BIZNES24 kilka kroków, które warto przemyśleć – będąc właścicielem salonu urody.


Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV

CORAZ MNIEJ KLIENTEK, CORAZ WYŻSZE RACHUNKI. OTO JAK UCHRONIĆ SALON KOSMETYCZNY PRZED BANKRUCTWEM

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O tym, że do 31 stycznia mija termin składania zeznania PIT-8AR czyli podatku z tytułu konkursów czy nagród w sprzedaży premiowanej rozmawiał Marcin Dobrowolski...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O tym, że codzienne zakupy w sklepach podrożały średnio o 19,1 procent rok do roku (jak wynika z raportu UCE Research i wyższych szkół...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O tym co przyczyniło się do tego, że nowych pieniędzy w polskiej gospodarce przybywa mniej rozmawiała Natalia Gorzelnik z BIZNES24 z prof. Marianem Nogą...

FIRMA

Przedsiębiorcy mają czas do 31 stycznia, by złożyć oświadczenie, by mieć maksymalne ceny prądu w wynajmowanych lokalach.

%d bloggers like this: