Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

CORAZ MNIEJ KLIENTEK, CORAZ WYŻSZE RACHUNKI. OTO JAK UCHRONIĆ SALON KOSMETYCZNY PRZED BANKRUCTWEM

Powiązane artykuły:

Właściciele firm z przerażeniem wypatrują listów z zakładów energetycznych – obawiając się kolejnych podwyżek, które mogą wykończyć ich biznesy. Rządowa pomoc koncentruje się głównie na dużych przedsiębiorstwach energochłonnych, jednak rosnące rachunki to dramat również dla małych i mikroprzedsiębiorców. Na przykład z branży beauty.

Salony kosmetyczne i fryzjerskie mają z resztą podwójny problem. Z jednej strony dobijają je wysokie ceny energii i rosnące koszty pracowników, z drugiej – coraz mniej klientów i klientek może pozwolić sobie na luksus korzystania z ich usług. Czy te salony, których nie wykończyła pandemia, dobije teraz inflacja? 

CZYTAJ: WYSOKA INFLACJA BAZOWA I CO NA NIĄ WPŁYWA (ROZMOWA)

 – Koszty wzrosły dramatycznie, o wiele za mocno, by można było przerzucić to na klienta. Salony kosmetyczne nie są w stanie wyceniać np. paznokci za 200 złotych – bo są pewne ustalone ceny rynkowe, do których klientki są przyzwyczajone i powyżej których danej usługi wycenić się po prostu nie da. Tymczasem koszty stałe, zmienne, koszty pracownika i inflacja są odczuwalne na każdym kroku – zwraca uwagę Aleksandra Mazalon, beautyboss.pl, współwłaścicielka klinik Z potrzeby piękna i ekspertka ds. budowania marek beauty.

Możemy próbować sobie jakoś radzić, ale nie każdy salon stać w tym momencie na zainstalowanie fotowoltaiki (…) To, co mogę powiedzieć na podstawie własnego doświadczenia – wygrywają miejsca, które inwestują w kawę, herbatę, miłą otoczkę. Te, które stawiają na poczucie przyjemności i odcięcia od problemów, które dotykają przecież każdego.

Aleksandra Mazalon

– W branży beauty będzie ciężko – mówi ekspertka. – Uważam, że utrzymają się te salony, które mocno postawią na wysoką jakoś obsługi klienta. I może tych klientów będzie mniej, ale zostaną ci przywiązani i jakościowi

Jakie działania podjąć, by przetrwać spowolnienie? Aleksandra Mazalon przedstawiła w BIZNES24 kilka kroków, które warto przemyśleć – będąc właścicielem salonu urody.

Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

CORAZ MNIEJ KLIENTEK, CORAZ WYŻSZE RACHUNKI. OTO JAK UCHRONIĆ SALON KOSMETYCZNY PRZED BANKRUCTWEM

Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV