Karex produkuje co piątą prezerwatywę sprzedawaną na świecie. Sprzedaje je zarówno pod własnymi markami, ale produkuje też dla np. firmy Reckitt-Benckiser, właściciela marki Durex. O planach silnego wejścia na rynek lateksowych rękawiczek prezes Karexa opowiada w dzisiejszym wydaniu Nikkei Asia. Przyczyny gwałtownego spadku sprzedaży prezerwatyw Karex upatruje w zamknięciu hoteli i gwałtownym spadku światowej turystyki.
Dodatkowo wiele rządów ogranicza dotowanie środków antykoncepcyjnych – nie jest jasne, czy z powodów finansowych, czy ideologicznych. Spadku sprzedaży w hotelach, czy na lotniskach Karex spodziewał się od początku pandemii – ale firma liczyła na zwiększenie sprzedaży w czasie lockdownów w związku z zamknięciem klientów w domach. Te prognozy się jednak nie potwierdziły.
Mocne wejście Karexu na rynek rękawiczek to zła wiadomość dla Mercator Medical, notowanego w WIG20 największego polskiego producenta nitrylowych i lateksowych rękawic. Mercator posiada ponad 1 procent światowej produkcji rękawiczek jednorazowych – produkuje ich około 3 miliardów rocznie.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV