Connect with us

Miło cię widzieć. Napisz, czego szukasz!

TRANSKRYPCJA WYWIADU

CLOUD TECHNOLOGIES. WZROST I PLANY NA ROZWÓJ (ROZMOWA)

O wzrostach spółki Cloud Technologies rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Piotrem Prajsnarem, założycielem i prezesem Cloud Technologies s.a.

CLOUD TECHNOLOGIES. WZROST I PLANY NA ROZWÓJ (ROZMOWA)
chmura obliczeniowa, źródło: Pixabay

MARCIN DOBROWOLSKI, BIZNES24: Piotr Prajsnar, prezes i założyciel Cloud Technologies jest z nami. Dzień dobry Panie Prezesie.

PIOTR PRAJSNAR, CLOUD TECHNOLOGIES S.A.: Dzień dobry.


TO JEST AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA ROZMOWY PRZEPROWADZONEJ

NA ANTENIE TELEWIZJI BIZNES24



MD: I gratulacje z przezwyciężenia negatywnej passy, jaka miała miejsce na warszawskiej giełdzie spółek debiutujących i przenoszących swoje notowania z New Connect. Panie Prezesie, to piękny wzrost dla 52 tygodni ostatnich – to jest 39%. Biorąc pod uwagę wasze doświadczenie z rynku New Connect. Jakie plany przed spółką po wejściu na główny parkiet warszawskiej giełdy?

PP: Będziemy się dalej rozwijać. Postępujemy zgodnie ze strategią, którą przedstawiliśmy na okres 2021-23. Cały czas konsekwentnie realizujemy, a przyszły rok to jest dalsza koncentracja na sprzedaży danych i na zwiększeniu skali działalności. Więc to jest dla nas taki główny motor wzrostu. Jeżeli popatrzymy na te wyniki tegoroczne, to rok do roku mamy wzrost blisko 50 procent w przypadku sprzedaży danych i to jest tempo dużo, dużo szybsze niż rynek, więc jesteśmy zadowoleni. Natomiast apetyt cały czas mamy bardzo duży i przyszły rok powinien być dla nas równie udany.

MD: A co jeżeli chodzi o politykę dywidendową spółki? 5 milionów złotych w trzecim kwartale. Czy uda się w czwartym kwartale też taki zysk osiągnąć, biorąc pod uwagę procentową wartość w stosunku do przychodów? No i czy podzielicie się tym zyskiem z akcjonariuszami?

O wzroście, który zanotowała Cloud Technologies rozmawiał Marcin Dobrowolski z BIZNES24 z Piotrem Prajsnarem, prezesem i założycielem Cloud Technologies s.a.
źródło: BIZNES24

PP: Jeżeli popatrzymy na cały rok, to rzeczywiście rynek reklamy internetowej cechuje się pewną sezonowością. I czwarty kwartał przeważnie jest okresem najlepszym. Oczywiście tutaj odgrywają rolę też czynniki makroekonomiczne, natomiast my pozytywnie nastawieni do tego momentu i spodziewamy się, że tutaj taka standardowa sezonowość zostanie zachowana. Jeżeli chodzi o politykę dywidendową, to spółka takiej oficjalnej na chwilę obecną nie posiada z tego powodu, że przede wszystkim rośniemy. Jeżeli znowu popatrzymy na naszą strategię, to w tym okresie 2021-23 chcemy zainwestować do 50 milionów złotych. I na co te środki? Bo widzimy, że nasz wzrost przede wszystkim jest oparty o wzrost organiczny, o dalsze penetracje rynku amerykańskiego i przede wszystkim stamtąd pochodzą nasze przychody, mieliśmy około 80% przychodów sprzedaży danych właśnie z Ameryki. Natomiast ten wzrost organiczny chcemy dalej wspomagać poprzez potencjalne akwizycje. Jedną taką wykonaliśmy modelową. W ubiegłym roku była to akwizycja w Hiszpanii o wartości około dwóch milionów euro, więc to jest taki dla nas dodatkowy motor wzrostu. Oprócz tego rozwijamy własną technologię, czyli cały czas posiłkujemy się tutaj pracami B+R. Natomiast to, czego nie budujemy we własnym zakresie, to staramy się uzupełnić z rynku, czyli zakupu zewnętrznej technologii. No i na koniec to, co może być też ciekawe dla akcjonariuszy, to jest to jest skup akcji własnych, który służy nam z kolei do tego, aby zrealizować w przyszłości program motywacyjny dla kluczowej kadry menedżerskiej. Tak więc mamy pomysły inwestycyjne, przy czym są to pomysły inwestycyjne, które właśnie bazują na naszych środkach, które posiadamy. One nie wymagają finansowania zewnętrznego.

MD: Ale niech Pan wytłumaczy w takim razie na czym wy dokładnie zarabiacie. Teraz się zbliżają święta. Zapewne wiele osób będzie pytało Pana tak rodzinie: „Słuchaj, na czym ty zarabiasz, na czym zarabia twoja firma?”

PP: To być może jest najważniejsze pytanie dzisiaj. Bardzo za nie dziękuję. To jest tak, że Cloud Technologies dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej. I dzisiaj zasilamy danymi kampanie reklamowe największych marek na całym świecie. Mówiąc w skrócie dostarczamy taką wiedzę do reklamodawców do kogo, do jakiej grupy docelowej, do jakich konkretnie osób najlepiej wyświetlić, wyemitować reklamy w sieci. Dzięki temu rośnie ROI, czyli zwrot z inwestycji, czyli z każdego dolara zainwestowanego w reklamę po prostu reklamodawca osiąga lepszy rezultat. I taka jest nasza rola.

MD: To mówił dla państwa Piotr Prajsnar, założyciel Cloud Technologies – spółki, która zyskała na debiucie 2,49%. W tym momencie nieco ponad 1% wzrostu. W ciągu ostatnich 52 tygodni: 39 procent wzrostu, jeżeli chodzi o wycenę akcji tej spółki. Która jak Państwo słyszeli chce zainwestować do 50 milionów złotych do końca przyszłego roku. Panie prezesie, bardzo dziękuję i powodzenia tak dla Pana, jak i dla wszystkich spółek, które są notowane na naszym parkiecie. Dzięki wielkie.

PP: Dziękuję bardzo.


Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV

CLOUD TECHNOLOGIES. WZROST I PLANY NA ROZWÓJ (ROZMOWA)

Click to comment

Chcesz coś dodać? Śmiało!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ...

TRANSKRYPCJA WYWIADU

O tym że nastąpił trzeci z rzędu spadek rocznej dynamiki cen konsumpcyjnych i Inflacja HICP w strefie euro wyniosła osiem i pół procent rok...

USA

Amazon pobił oczekiwania rynku. Swoje wyniki za 4 kwartał opublikował również Amazon. Spółka należąca do jednego z najbogatszych ludzi na ziemi miała ponad 149...

USA

Kwartalna sprzedaż Apple najgorsza od 6 lat. Sprzedaż Apple spadła o 5% w IV kwartale zeszłego roku i jest to największy kwartalny spadek od...

USA

Zyski Shell na rekordowym poziomie.

%d bloggers like this: