Po południu decyzję o wycofaniu wszystkich własnych i czarterowanych tankowców podjął koncern BP.
Morze Czerwone to jeden z najważniejszych szlaków dla przesyłek ropy i skroplonego gazu ziemnego na świecie, ale także towarów konsumenckich. Tą trasą przewożone jest około 15% towarów importowanych do Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej z Azji i Zatoki Perskiej.
Dlaczego ropa drożeje?
Przyczyną wstrzymywania transportów jest eskalacja ataków na statki handlowe płynące Morzem Czerwonym w stronę Kanału Sueskiego.
W przypadku BP, decyzja o przekierowaniu tankowców na dłuższą o 7 tysięcy kilometrów wokół całej Afryki, dotyczy wszystkich tankowców wożących ropę – zarówno tych, które są własnością koncernu, jak i czarterowanych.
Dziś decyzję o wstrzymaniu transportu przez Morze Czerwone podjął też jeden z największych na świecie operatorów tankowców, Euronav – niezależna belgijska firma, specjalizująca się w transporcie ropy.
Również firma Evergreen Line oświadczyła: „Dla bezpieczeństwa statków i załóg Evergreen Line zdecydowała się tymczasowo zatrzymać przyjmowanie izraelskich ładunków od razu i zaleciła swoim kontenerowcom zawieszenie żeglugi przez Morze Czerwone do odwołania.” Evergreen line to tajwańska firma zajmująca się morskim transportem kontenerów, dysponująca flotą ponad 200 statków.
Masz firmę? Nie przegap ważnych informacji dla Twojego biznesu.
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV