Słaba dostępność nowych samochodów paradoksalnie zwiększyła marże i przychody dealerów, jednak spadający popyt i szereg niekorzystnych czynników makroekonomicznych przełożą się na spadek cen samochodów nowych i używanych w kolejnych miesiącach, wynika z badania przeprowadzonego przez EY Polska.
Większość dealerów przekuła w sukces kryzys związany z dostępnością aut. Zwiększony popyt na samochody, niezaspokojony podażą, umożliwił znaczącą redukcję rabatów na samochody.
To z kolei podniosło marże dealerów i poprawiło przychody większości podmiotów na rynku – wynika z raportu.
CZYTAJ TEŻ: MINIMALNE WYNAGRODZENIE W 2023 ROKU WZROŚNIE DWA RAZY
Autorzy badania zwracają jednak uwagę, że inflacja, wysokie stopy procentowe i spadek wartości złotego powoli obniżają zainteresowanie klientów nowymi samochodami. 48% ankietowanych uważa, że spadek popytu na nowe samochody jest obecnie większym problemem niż ich ograniczona dostępność.
W ślad za tym, prawie połowa dealerów uważa, że ceny transakcyjne kupna nowych samochodów pójdą w dół w kolejnych miesiącach, ponieważ sprzedawcy będą musieli grać ceną, by stymulować spadającą sprzedaż.
Jedynie 27% dealerów jest przeciwnego zdania.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV