Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

CCC ZOSTANIE NOWĄ LPP? IDZIE W STRONĘ UBRAŃ (WYWIAD Z PREZESEM)

Powiązane artykuły:

ROMAN MŁODKOWSKI, BIZNES24: Kurs CCC spadał przed południem nawet o 5 proc. po publikacji przez spółkę wyników za trzeci kwartał. Największy w Polsce detalista obuwniczy- należy do niego nawet jedna piąta rynku zarobił netto 12 mln. złotych. To znacznie lepszy wynik, niż przed rokiem, gdy spółka miała 34 miliony złotych straty. Ale daleko od rentowności oczekiwanej od biznesu tej skali. Spółka CCC posiada 986 sklepów. To oznacza, że jeden sklep przyniósł jej w ciągu trzeciego kwartału średnio tylko 12 tysięcy dwieście złotych zysku netto. Na plus można za to zaliczyć CCC zwiększenie przychodów i to mimo zamknięcia części placówek. W ciągu roku liczba ich spadła o 7%. Tymczasem przychody wzrosły o 27 proc. do 2 mld 70 mln złotych. A naszym gościem jest pan Marcin Czyczerski- prezes CCC, witam bardzo serdecznie.


TO JEST AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA ROZMOWY PRZEPROWADZONEJ NA ANTENIE TELEWIZJI BIZNES24


MARCIN CZYCZERSKI, PREZES CCC: Witam bardzo serdecznie. Dzień dobry.

RM: Zadowolony z wyników finansowych?

MC: Tak. Biorąc pod uwagę to, w jakich uwarunkowaniach jesteśmy to  jesteśmy zadowoleni ze stopniowej odbudowy. Pewnie oczekiwania zarówno po stronie rynku jak i finalnie nasze są większe. Ale te dzisiaj wyraziliśmy w naszej strategii GO25 na rok 2025, więc jesteśmy też spokojni o tę trajektorię dochodzenia do bardzo wysokich rentowności, przy bardzo różnych przychodach.

CCC ZOSTANIE NOWĄ LPP? IDZIE W STRONĘ UBRAŃ (WYWIAD Z PREZESEM)

RM: To właśnie rynek tak trochę czytał chyba w ciągu dnia, bo nie wyglądały te notowania za dobrze. Ale na koniec zakończyły się jednoprocentowym plusem. Ta strategia bardzo brzmi ambitnie i interesująco jednocześnie, bo właściwie planuje sukces na każdym niemal polu, które można sobie wyobrazić- to znaczy i ekspansja geograficzna i ekspansja przychodowa i no… generalnie 360 stopni. Da się tak rozwijać we wszystkich kierunkach?

MC: Myślę, że tych kierunków nie jest aż tak wiele. Zaznaczyliśmy kilka podstawowych. Pierwsze, to jest orientacja na kliencie i rozszerzanie naszej oferty, co robimy-czynimy z sukcesem na kolejne kategorie produktowe. Czyli wychodzimy tylko z obuwia, które jest obszarem biznesowo czterokrotnie mniejszym i przechodzimy na odzież i inne kategorie. A to się rozpoczęło z Modivo i z HalfPrice. Radzimy sobie z tym dobrze, więc to jest jeden bardzo istotny aspekt. Drugi to jest siła cyfrowej sprzedaży, na której również mamy taki określony, już pozytywny rekord zanotowany w poprzednich kwartałach i latach. I będziemy to skalować- jesteśmy również o to spokojni. I trzeci komponent: to jest znowu nowy do niedawna biznes, bo jest już z nami pół roku. Czyli ten element off-price- HalfPrice-owy, który będzie stanowił o sile grupy w najbliższych latach. Więc jak poszatkujemy to potrojenie biznesu, które planujemy na poszczególne komponenty, to myślę, że oprócz tego, że to jest ambitne- to jest też realistyczne.

CZYTAJ TEŻ: INWESTORZY ROZCZAROWANI WYNIKAMI CCC

RM: No tak, ale do tego jeszcze są takie wyznaczniki, jak zadowolenie klientów, pracowników, koncentracja na klientach. Oczywiście to są bardzo ważne rzeczy i każdy biznes chce to robić. Tylko, że to dodaje te dodatkowe wektory. I można by sobie tak na poziomie, takim intuicyjnie pomyśleć, że realizacja wszystkich celów jest trudna.

MC: Niewątpliwie. Natomiast tu nasze podejście takie biznesowe i zarządcze jest bardzo proste. Nie ma organizacji, która odnosi sukces; tak jest nasze przekonanie- wiara bez tego, że jest po prostu totalnie nakręcona tym, co myślą o niej klienci i jak odbieramy jej produkty usługi. I taką grupą CCC się stajemy i taką grupą chcemy być. A z drugiej strony żaden klient nie pokocha organizacji wcześniej, zanim nie pokochają ją jej pracownicy. Więc chcemy być zespołem, który jest zaangażowany, kompetentny i bardzo skoncentrowany na kliencie. To jest fundament wszystkich pozostałych elementów. I to jest fundament, ta kanwa, na której stawiamy te cele biznesowe o których mówimy: potrojenie biznesu, rentowność i rozszerzenie też o nowe kategorie produktowe. Tak jak wspomniałem: odzież i inne elementy. (…)

RM: Z innych gorących tematów, które rozgrzewają wyobraźnię: debiut e-obuwia, czy już wiadomo kiedy?

MC: Niezmiennie podajemy taki przedział czasowy- rok 2022-2023. I też niezmiennie mówimy o tym, że bardzo, bardzo mocno wierzymy w tę organizację i w ten biznes. On rozwija się znacznie szybciej, niż inne, porównywalne biznesy i na lepszych rentownościach. A my w tym wydaniu też znowu nowego zarządu widzimy e-obuwiu bardzo długą listę potencjałów związanych chociażby z działalnością marketplacową, z przyspieszeniem rozwoju Modivo, bo proszę zwrócić uwagę na ten element, który gdzieś tam nieraz ucieka, że to jest nowy gracz na polskim rynku, który z kwartału na kwartał przyśpiesza dynamiką i staje się dużym graczem. Więc jak będziemy gotowi biznesowo pokazać wszystkie te piękne elementy obuwia Modivo, to IPO z pewnością nastąpi. Nie będzie to później niż w 2023 i siłą rzeczy nie będzie to wcześniej, niż w 2022 roku, biorąc pod uwagę, że prawie mamy grudzień.

CZYTAJ TEŻ: BYŁY SZEF MOSSADU DORADCĄ WSPÓŁWŁAŚCICIELA EOBUWIA

RM: Czyli to tak bardziej w połowie 2022, czy raczej u zarania 2023?

MC: No tak w myśl starego powiedzenia, że prawda leży pośrodku- to pewnie gdzieś między 2022 a 2023 panie redaktorze i tutaj..

RM: Na tym musimy się zatrzymać. No to trzymamy kciuki za strategię i oczywiście za to, żeby jak najszybciej dało się pokazać to piękno e-obuwia i Modivo, o którym Pan wspomniał. Marcin Czyczerski- prezes CCC był naszym gościem. Dziękuję serdecznie.

MC: Bardzo serdecznie dziękuję, do widzenia.