Krakowska spółka BO Energy sprzedawała fotowoltaikę całej Polsce. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przejrzał umowy, jakie spółka dawała do podpisania swoim klientom. Efekt? 12 niedozwolonych klauzul i ponad 12 mln zł kary.
Chodzi o umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa, w których firma oferuje konsumentom całościowe wykonanie instalacji fotowoltaicznej „pod klucz” – od audytu, poprzez projekt do etapu finalizacji usługi i oddania gotowego produktu.
Jak ustalił UOKIK zapisy, które znajdowały się w umowach chroniły tylko spółkę.
Zdaniem Urzędu niekorzystne dla konsumentów warunki dotyczyły obowiązku zatwierdzenia projektu instalacji, co mogło ograniczać swobodę oceny, czy zaproponowane rozwiązania spełniają oczekiwania konsumenta, a także konieczności wykonania dodatkowej, odpłatnej ekspertyzy wytrzymałości dachu pod rygorem zerwania umowy.
Wśród niekorzystnych dla konsumentów warunków wymieniono także wycofanie się wykonawcy z realizacji umowy bez żadnej rekompensaty dla inwestora oraz to, że w przypadku wycofania się klienta, płaci on karę umowną 1000 zł.
To nie pierwszy raz kiedy UOKIK bierze pod lupę spółkę BO Energy. W 2022 roku Urząd nałożył na nią ponad 28 mln zł kary za stosowanie nieuczciwych praktyk takich jak utrudnianie konsumentom bezkosztowego odstąpienia od umowy.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV