Amerykanie tradycyjnie już tłumnie ruszyli na przedświąteczne promocje po dniu dziękczynienia.
Według firmy Adobe Analytics, która mierzy sprzedaż internetową, wydano w Black Friday ponad 9 mld dolarów, mimo że prognozowano ponad 11 mld dolarów, wynik i tak okazał się wyższy niż ten sprzed roku.
Największą popularnością cieszyły się artykuły gospodarstwa domowego, odzież oraz luksusowe torebki. Młodsi klienci szukali najczęściej zabawki, gry i elektronika. Według wstępnych wyników Salesforce, do godz, 17:00 Amerykanie ogólnie wydali 40 miliardów dolarów.
Przypomnijmy, że Czarny Piątek, to początek promocji przedświątecznych, który został zapoczątkowany w Filadelfii w latach 60-tych. Sam termin został ukuty przez Policję. W 1961 roku policja z Filadelfii i Rochester użyła terminu Czarny piątek do określenia i opisania tłumu ludzi oraz korków powstałych na skutek rozpoczęcia przedświątecznych zakupów.
Informacje dla inwestorów – przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Kup dostęp online do telewizji BIZNES24
Tylko 9,9 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę BIZNES24.TV
