Amerykanie tradycyjnie już tłumnie ruszyli na przedświąteczne promocje po dniu dziękczynienia.
Według firmy Adobe Analytics, która mierzy sprzedaż internetową, wydano w Black Friday ponad 9 mld dolarów, mimo że prognozowano ponad 11 mld dolarów, wynik i tak okazał się wyższy niż ten sprzed roku.
Największą popularnością cieszyły się artykuły gospodarstwa domowego, odzież oraz luksusowe torebki. Młodsi klienci szukali najczęściej zabawki, gry i elektronika. Według wstępnych wyników Salesforce, do godz, 17:00 Amerykanie ogólnie wydali 40 miliardów dolarów.
Przypomnijmy, że Czarny Piątek, to początek promocji przedświątecznych, który został zapoczątkowany w Filadelfii w latach 60-tych. Sam termin został ukuty przez Policję. W 1961 roku policja z Filadelfii i Rochester użyła terminu Czarny piątek do określenia i opisania tłumu ludzi oraz korków powstałych na skutek rozpoczęcia przedświątecznych zakupów.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)
Sprawdź na BIZNES24.TV