W piątek serwis BIZNES24.PL podał, powołując się na informacje Gazety Wyborczej, że właściciel trzech dużych warszawskich centrów handlowych – Reduty, Atrium Targówek i King Cross Praga – zamierza w miejscu obecnych obiektów zbudować osiedla mieszkaniowe. W poniedziałek do tych informacji odniosła się Grupa Atrium. W przesłanym BIZNES24 komunikacie grupa informuje, że nie planuje wyburzać swoich obiektów handlowych w Polsce, ale przebudować je dodając do sklepów także mieszkania, biura i obiekty rozrywkowe.
„Dążymy do tego, aby tworzyć nowoczesne obiekty wielofunkcyjne, które zapewnią lokalnym społecznościom miejsce spędzenia czasu z najbliższymi, zrobienia zakupów, zjedzenia smacznego zdrowego posiłku, a także pracy i zamieszkania. Będzie to również wpływało na zwiększenie potencjału dla naszych partnerów biznesowych – najemców. Już dziś nasze centra to bardzo silne lokalizacje z bardzo lojalnymi klientami, ale my jako właściciel patrzymy 15 lat do przodu tak, by również wtedy były one tak samo atrakcyjne.”
Graham Kilbane, GCDO Atrium Group
Nie jest jasne w jaki sposób właściciel Reduty, Atrium Targówek i praskiego King Crossa zamierza spełnić swoją deklarację dobudowania biur i mieszkań bez burzenia obecnych obiektów. Z danych publikowanych przez administrację publiczną na portalu geoportal.gov.pl BIZNES24 wnioskuje, że działki na których znajdują się obiekty są zabudowane niemal w całości. Szczególnie dotyczy to działki przy Al. Jerozolimskich, niedaleko warszawskiego Dworca Zachodniego, gdzie ulokowana jest galeria Atrium Reduta.
Do chwili publikacji tego artykułu nie otrzymaliśmy od Grupy Atrium informacji dot. tego jak po przebudowie wyglądać będzie w każdym z obiektów powierzchnia przeznaczona pod handel (w tym gastronomię i usługi), a jaką część zajmować będzie część biurowa i mieszkaniowa.
Reduta, Atrium Targówek i King Cross Praga należą do najstarszych centrów handlowych w Warszawie. Największe z tych centrów – położone na Targówku – prawie 61 tys. metrów kwadratowych powierzchni, którą w branży nieruchomości komercyjnych określa się jako gross leaseable area – czyli powierzchni przeznaczonej pod wynajem (nie obejmuje np. parkingów, ale obejmuje toalety). Drugie pod względem powierzchni jest CH Reduta – 49 tys. mkw, a najmniejszy – King Cross Praga. Wszystkie trzy centra dają w sumie niemal 134 tys. mkw powierzchni – czyli więcej, niż łódzka Manufaktura – największe centrum handlowe w Polsce (ponad 126 tys. mkw GLA).
Przeczytaj w całości komunikat Grupy Atrium