Modowy Answear.com za blisko 19 milionów zł przejmie marki Sneakerstudio i PRM. Spółka podpisała warunkową umowę zakupu, która w całości ma zostać sfinansowana akcjami Answear.
Sneakerstudio sprzedaje obuwie znanych marek, takich jak Adidas Originals, New Balance, Carhartt czy Veja. PRM to sprzedawca luksusowych marek obuwniczych i odzieżowych.
Zawarcie umowy zostało zaplanowane na 1 czerwca z możliwością wydłużenia terminu do 1 lipca tego roku. Harmonogram transakcji zakłada głosowanie nad uchwałą o emisji akcji na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, które ma się odbyć w marcu lub kwietniu. Fashion Trends Group, czyli właściciel przejmowanych marek, ma objąć do 650 tysięcy akcji Answear.
CZYTAJ TEŻ: PEPSICO PRZEBIŁO CZEKIWANIA RYNKU
Answear przejmie witryny internetowe Sneakerstudio i PRM, dwa sklepy stacjonarne w Warszawie i Krakowie, kontrakty oraz zespoły sprzedaży i marketingu. Answear deklaruje chęć dalszego rozwoju przejmowanych marek. Firma widzi w tej akwizycji szansę na dotarcie do większej liczby klientów w segmencie premium, w którego rozwój wierzy.
Fashion Trends Group osiągnęła 173 miliony zł przychodu ze sprzedaży w 2021 roku, notując wzrost o 33% rok do roku. Strata w tym okresie wyniosła 3 miliony zł. Przychody za 2022 rok były na podobnym poziomie, a strata się pogłębiła.
Answear powstał w 2011 roku. Obecnie działa na 11 rynkach w Europie i chwali się, że ma ponad 1.5 miliona klientów. Spółka jest na GPW od 2021 roku.
Inwestujesz? Notowania na żywo, opinie analityków i wszystko, co ważne dla Twojego portfela!
Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.
Informacje dla tych, dla których pieniądze się liczą- przez cały dzień w telewizji BIZNES24
Tylko 11.99 zł za miesiąc, 99 zł za roczny dostęp przez stronę