Jak podała firma w komunikacie w pierwszym kwartale 2022 roku miała 167 mln zł zysku netto wobec 270 mln zł rok wcześniej.
O 15 proc. wzrosły za to przychody Allegro które po pierwszym kwartale zamknęły się kwotą 1 mld 393 mln zł.
Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy Allegro w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 10 mld 820 mln zł (wzrost o 12,8 proc. r/r).
Liczba aktywnych kupujących wzrosła w I kwartale o 0,6 proc. r/r do 13 mln 400 mln zł, natomiast GMV na jednego aktywnego kupującego wzrosło o 14,2 proc. r/r do 3 tys. 265 zł.
ALLEGRO ZAROBIŁO O 38% MNIEJ NIŻ W 2021R
Przy okazji publikacji wyników kwartalnych Allegro obniżyło prognozy wyników finansowych w 2022. Tegoroczny wzrost GMV ma się kształtować na poziomie 15-20 proc. (wcześniej było to pełne 20 proc.), a przychody mają być wyższe o 25-30 proc. wyższe r/r, wobec planowanych wcześniej powyżej 30 proc.