Autopromocjaspot_img

Data:

UDOSTĘPNIJ

$350 M ZA DRAPIEŻNY MARKETING OPIOIDOWY

Powiązane artykuły:

Publicis Health to spółka córka francuskiego giganta reklamowego Publicis. Firma współpracowała z Purdue Pharma w latach 2010–2019 nad materiałami marketingowymi promującymi OxyContin i inne opioidowe leki przeciwbólowe.

Jak czytamy w oświadczeniu prokuratury:

„Przez dziesięć lat firma Publicis pomagała producentom opioidów, takim jak Purdue Pharma, przekonywać lekarzy do przepisywania opioidów w nadmiernych ilościach, co bezpośrednio podsycało kryzys opioidowy i powodowało dewastację całego amerykańskiego społeczeństwa” – pokreśliła nowojorska prokuratura dodając, że
Oskarżona firma przygotowywała broszury reklamowe promujące OxyContin jako „bezpieczny i nie nadający się do nadużywania”

Publicis stwierdził w oświadczeniu, że ugoda „w żadnym wypadku nie stanowi przyznania się do złego postępowania lub odpowiedzialności”.

Według amerykańskiego Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom od 1999 roku w wyniku przedawkowania opioidów zmarło ponad 800 tysięcy osób.


Masz firmę? Nie przegap ważnych informacji dla Twojego biznesu.

Telewizja dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych, oraz w Internecie.

Kup dostęp online do telewizji BIZNES24

$350 M ZA DRAPIEŻNY MARKETING OPIOIDOWY

Tylko 36 groszy dziennie za dostęp przez www i 72 grosze dziennie za dostęp do aplikacji i VOD (przy rocznym abonamencie)

Sprawdź na BIZNES24.TV